Dåligt samvete..

Fan vad dåligt samvete jag har nu!
Jag har ju haft stora probelm med en grannkatt som sitter utanför min dörr jämt och anfaller mig varje gång den ser mig. Den har visst skapat irritation bland de andra grannarna också för att den springer in direkt nån råkar lämna en dörr öppen. Har dock inte hört att någon annan blivit attackerad och biten.
Jag har försökt prata med hyresvärden men hon kunde inget göra, jag var tvungen att kontakta kattägaren. Fick veta av en av grannarna att katten visst bott i min lägenhet tidigare så det är väl därför den hatar mig och mina kissekatter, vi är ju på hennes revir.

Idag fick jag iaf nog när den anföll mig igen och bet och klöste som besatt, det gör ju ont!
Så jag gick och knackade på hos ägaren till galenkatten. Tjejen blev jätteledsen och hennes karl, som precis kom hem, fick ta över samtalet. Jag sa att jag bara vill att de ska hålla den inne eftersom jag inte orkar gå runt och vara rädd hela tiden när jag är ute. Han sa att de inte hade någon aning om att den betedde sig så illa och att han ska ta bort den, oavsett vad tjejen hans säger. Men det är ju inte det jag vill!
Kan dom inte bara ha den inne? Jag påpekade att jag ju älskar katter och att jag inte vill att de ska måsta avvliva den pga det här, men han var bestämd på den punkten. Katten måste bort..

Fan nu har jag kanske orsakat en kissekatts död :( Nåååå, den är ju snäll ibland. Fan, måste jag gå och plinga på igen och säga att det är lugnt, att det är ok att den biter och klöser mig?
Bara den får leva.

Nä, vet att jag var tvungen att göra detta, katten är uppenbarligen knäpp och bör inte vara ute bland folk, men saaaatan vad jag mår dåligt nu :( 

Kommentarer
Postat av: Tina

Usch, vad jobbigt. Måste den där jäkla karln säga åt dig att han ska döda katten bara för att du vågar klaga på hur den beter sig? Det är ju som att lägga över beslutet/ansvaret/skulden på dig! Och jag håller med dig, kan de inte bara ha den inne?



Hur som helst, kanske är det bäst för den att få somna in. Den mår uppenbarligen inte bra, och ägarna verkar ju inte bry sig om den. Stackars kisse.

2010-06-22 @ 22:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0