Umeå!

Nu har jag börjat komma i ordning här i Umeå. Så jävla lycklig över min lägenhet, aldrig känt mig så hemma någonstans förut! Inget betongblock här inte, nej nej, snarare radhus. Så mysigt att ha egen ingång och trappa inne i lägenheten. Känns som att bo i en minivilla :)
Fönster åt tre håll har jag också så den lilla sol som nu finns lyser alltid in genom nåt av fönstren. Även badkar finns i denna perfekta lya, som jag har längtat efter det! Har dock bara vågat använda det en gång med oro för den dyra elräkningen som kommer i slutet på månaden. Jag har nämligen kallhyra här så måste betala för uppvärmningen av vattnet. Har bestämt mig för att jag bara får lyxa till det med ett bad en gång i veckan (självklart duschar jag de andra dagarna!) och då endast fylla på med varmvatten en gång under badtiden. Fast  blir nog svårt att hålla det när jag har fått ett bokställ av Louise, när man slipper hålla i boken själv kan man ju ligga tills man skrumpnar!

Har redan fått en ny kamrat som verkar bo här i knutarna. En stor, fet kissekatt som följer efter mig och vill bli klappad. Den har uppenbarligen ett hem (med tanke på vikten) men den försöker ändå smita in till mig när jag öppnar dörren. Hade gärna låtit den komma in om det inte vore för mina egna katter som då skulle starta krig med inkräktaren. Särskilt Idun, hon gillar inte främlingar. Tjockiskissen är iaf så söt att jag får hjärtsnörpen när den står utanför dörren och kikar in genom fönstret.

Det enda problemet med lägenheten är att den är lite för stor för mitt möbelutbud. Att flytta från en 1:a på 40kvm till en 2:a på 66kvm utan att införskaffa sig mer möbler gör att det blir lite tomt. Jag måste ju hålla i slantarna numera så vågar inte åka på IKEA där det självklart skulle spåra ur totalt. Men liiiite ville jag ju slösa så jag och syster tog oss till Röda Korset där jag fyndade ett köksbord och 4 stolar för 255:- Inte illa! Köpte även en tv till sovrummet för 200:- så nu kan jag sluta med den dåliga vanan att somna i soffan. 
Fast problemet är ju vardagsrummet som nästan är lika stort som hela min förra lägenhet. Vad ska man fylla det med? Är inte så sugen på idén jag fick om en "läshörna", nån jävla gräns på gubbigheten måste man väl ändå sätta! 

Nåja, värre problem har man ju haft!



Nu är det bara att ni kommer och hälsar på kamrater!


Kommentarer
Postat av: Maddizzz

haha vad är det för fel på läshörnan? vi börjar ju mogna nu..spritskåpet byts ut mot en läshörna! :D

2010-01-11 @ 20:33:24
URL: http://maddizzz.blogg.se/
Postat av: kompis

Haha läshörna! den var bra :D

snart kommer vi, wiiiiiiee!

2010-01-11 @ 22:33:13
Postat av: kompis

Haha läshörna! den var bra :D

snart kommer vi, wiiiiiiee!

2010-01-11 @ 22:33:54
Postat av: Syster Tina

Tur att du trivs :)

2010-01-11 @ 22:36:26
URL: http://leetha.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nej Madelene. Spritskåpet står kvar!! Om jag bara hade ett...

2010-01-13 @ 12:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0