Soffan, min vän

Nu är bilen i toppskick! 
Idag gjorde jag det sista på "måste göra med bilen-listan" Bytte oljefiltret. Far fick vara med som stöd men gjorde faktiskt det mesta själv, på 20 minuter blankt! Vilket proffs.
Så nu är låset fixat, (tack Ola och Gunnar) hjulinställningen gjord (tack arbetskamrats karl) och filtret bytt. Nu är det bara att gasa vidare några 1000 mil :)

Idag har jag även hunnit med en eftermiddagslur på sådär 3 timmar, finfint. Kan inte leva utan mina små lurer, finns inget bättre än att sitta i soffan och sakta slumra in..Med eller utan dator och mat i famnen.

Försvarar mitt dagssovande med att jag tar igen all soffsovning jag blev bestulen på när jag var yngre och bodde med er, mor och syster. Direkt jag vilade ögonen nån minut framför tv:n fick jag höra rop från köket: "SANDRA! Inte sova utan att borsta tänderna och ta ut linserna! Fyyy, SAAAANDRA!!" Ni gav fan aldrig upp, ett jävla tjatande. Nötter tyckte jag, låt mig sova för fan! Minns att det var fruktansvärt irriterande. Förstod heller aldrig hur ni kunde ha sån koll på mig, ofta från andra rum. Visst ni hade väl goda intentioner och ville skydda mina stackars tänder och ögon men saaatan vad arg jag va!

Nåja, nu kan ni inte hindra mig längre! Jag sover nästan vaaaarje dag på soffan med oborstade tänder OCH linser i ögonen. Njuter varenda minut av detta syndande! En av de stora fördelarna med att bo själv. Oftast sker det mellan 15.00 och typ 19.00 men ibland kommer inte tröttheten förrän på kvällskvisten och då brukar jag (istället för att göra mig i ordning och lägga mig i sängen) ställa klockan på 02.00 så jag får somna in när jag känner för det och sen gå upp och borsta tänderna och sånt mitt i natten. Jag delar upp natten i förbjuden och tillåten sömn. Sååå tillfredställande. Jag vet att varken tänder eller ögon mår så bra av det men lider av inneboende trots mot att följa era regler så låt dem ruttna!
Ni har dock en förmåga att ringa precis när jag börjar försvinna bort, alltid med samma inledningsfras: "Sover du nu igen?"
Ja, förfan. Det gör jag!

=)


 
Idun är skräp :) nååå, bäbis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0