I fjällen

För 2 veckor sen packade Maddis och jag lill-polon min och åkte till fjälls. Alla andra drog sig neråt till Luleåkalaset men inte vi, nej nej. Här stod fiske, bastu och fjällvandring på menyn. Det blev satans lyckat! Vi hyrde Vassbergsstugan en natt och tur nog var vi de enda. Rätt knasigt att vi här i norr inte uppskattar naturen vi har runt knuten mer. Det är fan fint!
Fisket var däremot mindre lyckat, inte en firre nappade. Men det var nog lika bra för ingen av oss ville ta på sig ansvaret att ta loss och döda den eventuella fiskstackare som gått på betet. Är inga hejare på att tillaga fisk heller!





                     










Har varit till Trollsjön ett antal gånger tidigare men det är alltid lika fint där! Bada måste man ju, snön i sjökanten till trots. Men jävlar vad kallt det är!
Självklart lyckades jag blotta mig för 2 stackars turister som nog åkt långt för att uppleva våra storslagna natur. Nåja, de överlever nog.
Vi hade till och med oss en engångsgrill så vi kunde grilla våra medtagna hamburgare. Även dressing, sallad och lök fanns i ryggsäcken så ingen dålig lunch vi hade med oss. Frasses fungerar överallt!
Tror dock grillen vi hittade i stugan legat där ett tag. Den vägrade antända så vi fick ta en hel rulle toapapper till hjälp.







Har bara ett klagomål på vår utflykt:
Man kan väl för fan gå bakom en sten om man ska utföra toalettbesök nr 2! Vi upskattade inte att gubben framför oss bara drog ner byxorna mitt på stigen. Du syns, äckel!


En trevlig helg iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0