Cornflake

Nu har min hemlighet kommit ut!

Jag, Sandra, är ungefär lika smart som ett cornflake. Har alltså inte ens ett helt pakets samlade klipskhet utan jag är jämställd med ett enda cornflake. Mitt IQ är på håret högt nog att jag kan öppna en dörr.

Jag är faktiskt glad att äntligen få det sagt. Slipper låtsas som att jag förstår någonting. För det gör jag inte! Är totalt jävla nollställd. Fast det märks nog..

Eller inte..Har ju på något underligt sätt lyckats lura de flesta i min omgivning i alla år. De i min inre krets har nog till och med sett mig som någorlunda slipad. Haha, vilket skådespeleri!
Inte ens lärare, som ju är utbildade att se elevers behov, har märkt något. De borde faktiskt förstått att jag hörde hemma  i "specialklass"?  Jag kanske ser normal ut men här inne ekar det tomt. Jag måste fan få en guldstjärna i bedrägeri! Förstår inte hur jag lyckats ta mig igenom skoltiden utan hjärnaktivitet, med hyfsade betyg till och med..Kanske har jag fått hjälp av klasskamrater, kanske fuskade jag. Minns faktiskt inte. Min hjärna kan nog inte lagra så mkt information under så lång tid. 

Förstår bara inte hur det kunde vara så lätt för dessa, för mig, okända människor att se det som mina närmaste missat. Alltså att jag är IQ-befriad. Folk som känner mig är väl för nära för att se klart, måste bero på det. Ska iaf bli skönt att få ta av sig masken, bekänna min sanna natur.
Tycker dock synd om min mor och far. Att få vetskapen om att deras yngsta dotter är ett cornflake kommer ta dem hårt, som en käftsmäll. Jag menar, de har ju alltid trott att jag spelar i samma liga som mina 2 systrar. Vilka lyckats rätt bra här i livet. De har ju trott att jag av fri vilja gav mig in på arbetarbanan och därför inte har en tjusig universitetsexamen vid det här laget. Men det är inte sant. Ingen fri vilja här inte. Jag är helt enkelt för dum. Kan ju inte ens läsa.
Kära nån..
Fast sanningen skulle väl kommit fram en vacker dag ändå. Får vara tacksam mot de vänliga själar som bara snabbade på processen lite..

Så mor, far. Jag vill bara att ni ska veta att jag kommer klara mig. Vi lever ju i ett samhälle där ALLA får vara med, även de med IQ som ett cornflake.





  Samma poäng på högskoleprovet.




Alltid satt underhållningsvärdet före stoltheten. Men nu är det slut på det!
Jepp, nu är det slut på underhållande Sandra.
Ska bli beige.

Kommentarer
Postat av: Syster Tina

Tycker att du borde börja blogga mycket mer, en gång om dan eller nåt, så att du fick fler läsare och kanske kunde börja tjäna lite pengar på det. Du skriver väldigt bra och underhållande!



Fast det kanske är en talang som alla cornflakes har... :)

2009-08-05 @ 09:46:48
Postat av: Sandra

Tack tack, tror faktiskt det är en av egenskaperna vi besitter..haha

2009-08-06 @ 08:22:50
Postat av: Maddizzz

I like the picture corny! :D

2009-08-06 @ 23:43:08
URL: http://maddizzz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag väntar på det nya inlägget!

2009-08-12 @ 22:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0