Vitåfors

Nu sitter jag här i stugan på Gällivare camping, en ytterst givande upplevelse... Karin hittade vid bäddningen en Fantaflaska i sängen. En flaska som förmodligen legat där sedan före årsskiftet. Den var inte ens tom utan läskade oss alla med sitt innehåll. I min säng fanns inga fynd, den var dock fylld med konstiga skräp som jag i all hast gömde under mitt lakan, vill inte veta....på bordet hittade vi bland annat färgglatt aluminuimpapper, förmodligen papper som klätt påskens alla små chokladägg. Med andra ord, den obligatoriska storstädningen lyste med sin frånvaro....

Annars går det rätt fint, får bo med damerna och arbeta med far och son Stålnacke, mycket kompetenta och trevliga karlar som har överseende med min bristande kunskap om bandungsverket och dess förebyggande underhåll.

Enda uppförsbacken just nu är att jag lyckades skada mig igår. Inget allvarligt eller livshotande men dock så smärtsamt. Det var tyvärr inte en actionfylld och spännande olycka i verket utan inne i duschrummet pinsamt nog. Jag skulle titta om ett skåp var tomt och lyckades smälla ner den uppfällda långbänken på min
nakna fot! Ok, bänken vägde kanske inte så mycket men det ska tilläggas att den var gjord av plåt, var tung och hade vassa kanter Jag lyckades även, när bänken väl fallit ner, trycka ner den ytterligare med handen, alltså trycka den ännu djupare in i min stackars fot. Ont gjorde det!!!!! Det värsta av allt var nog att det fan inte fanns någon som såg den, för mig, fruktansvärda händelsen! Alltså ingen som tyckte synd om mig och som kunde lyssna på min klagan och trösta mig. Det var med andra ord ingen idé att börja grina eller ömka mig..Bara att bita ihop och fortsätta in i duschen....Stackars, stackars mig!!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: kompis

Hey girl! du är duktig :) kämpa på! hörs snart

2008-05-14 @ 22:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0