trött...

Fan vad sliten jag är!!!
Ont överallt...kommer knappt upp för trappen...Tur att d nu bara är 9 dagar kvar tills vi lämnar Kiruna...
Jävlar vad jag ska jäsa och dricka öl i Thailand! Har nog aldrig varit så trött och slut som nu...Blivit alldeles för mycket jobb på sistone....Har tredje helgen i rad på Frasses framför mig...Å d känns inte helt lätt att överleva den...Men ändå är jag för girig för att ge bort mina skift!
Även om Picky lär få plocka upp mig från golvet på söndag..Som vanligt...

Vette fan var min pengapanik kommer ifrån...Ända sen  jag som 16 åring började jobba och tjäna lite egna pengar har paniken plågat mig...Nästan alla dygnets timmar går ut på att fundera och grubbla över hur jag ska kunna tjäna mer pengar! Hur? Blir svårt att jobba mer än vad jag gör och Traderaförsäljningar blir man inte rik på...
Fastän jag mycket sällan, aldrig, har slut pengar på kontot känner jag mig ständigt pank och urfattig! Jag har rent ut sagt panik! Paaaaaaanik! De tankar jag ständigt har i skallen är:

Hur ska jag tjäna mer pengar!
Kommer jag alltid vara så här fattig?
Tänk om det händer något, har jag råd?
Vad kan jag sälja?
Varför får alla andra jobba men inte jag?
Kanske man skulle söka ett tredje jobb?
Hur ska jag klara mig? hjääääälp!!!


Jag kan sitta och räkna mina arbetade timmar på Frasses och sura över att mina arbetskamrater har mycket fler timmar...Det hjälper inte att jag ju redan har ett annat heltidsjobb, jag vill ändå ha lika många som de som kanske bara jobbar på Frasses! Helt sjuka tankar...Blir avundsjuk så in i helvete när jag får höra att folk jobbar mer än jag....Får panik! Kan knappt njuta av mina lediga helger för jag vet att det är tid jag skulle kunna jobba och tjäna pengar..Hoppas alltid att nån ska ringa och be mig jobba..

Varför kan jag inte fatta att pengar inte är det viktigaste här i livet?


Sandra är knäpp...


Kommentarer
Postat av: Tina

Lyssna nu på psykologsyrran: om man verkligen vill kan man faktiskt jobba med sig själv och bli av med dysfunktionella/destruktiva drag! Tyvärr verkar du alldeles för förtjust i din girighet... En sak är då säker: aldrig i livet att du skulle stå ut med att vara student! :)

2008-03-13 @ 16:02:03
Postat av: evelina

pengar är rätt viktigt. och jag känner igen mig till en viss del.. men som sagt.. pengar är inte allt :) men mycket! haha

2008-03-13 @ 18:55:23
URL: http://[email protected]
Postat av: caroline

fyy Sandra...du kommer gå in i väggen! Tur att du drar
till värmen snart! Det är du värd!

Kameran ljuuuuger....är inte alls nöjd just nu. Men snart :P efter X antal köpta hårförpackningar...

2008-03-13 @ 23:35:28
URL: http://celandine.blogg.se/
Postat av: Ss

Du är tokig kompis! :)

2008-03-14 @ 14:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0