Sliten..

Det senaste dygnet:

02.30 ( torsdag natt ) Somnar in..självklart med lampan tänd och boken i ansiktet..
03.14 Vaknar och tittar på katten som ligger orörlig bredvig mig. Får i halv-vaket, förvirrat tillstånd för mig att hon är död. I panik skakar jag om den stackars katten för att se om hon verkligen gett upp...det har hon självklart inte utan vaknar och ger mig en ytters kärleksfull blick.
Lugnad somnar jag om.
04.35 Väcks av larmet på min telefon. Dags att kliva upp,
05.30 Börjar arbtesdagen på R&W. Den flyter på fint.
14.00 Skrubbar mig i duschen innan jag rullar hem i lyckorus, det är fredag!
16.00 Äter pizza med Picky på Valentinokällaren.
16.55 Upptäcker att det endast är 5 minuter kvar tills jag ska stå ombytt och redo att steka hamburgare på Frasses, satan!
17.12 Står ombytt och redo. Sen och skamsen.
20.23 Arbtesdagen slut. Äntligen!
22.00 Somnar på Pickys soffa med halvtuggade popcorn i munnen framför American Idol. ( fan, finns mycket sjukt folk där ute )
00.47 Vaknar igen och ber om ursäkt till sällskapet mitt för att jag sovit under hela besöket.

Det ska tilläggas att detta mönster upprepas varje vecka..väldigt länge sen som jag lyckats hålla mig vaken efter 22 på en fredag.. 

Nu ska jag hem å sova! I morgon väntar en dag i flottet på Frasses! =)

Man behöver inte vara tokig för att arbeta där - men visst underlättar det!


¨Målmedvetet arbete beror ibland mindre på flit än på ett torftigt privatliv¨


 


Kommentarer
Postat av: caroline

den senaste tiden jag ringt till dig har du varit vaken varje gång! Jag har blivit förvånad varje gång...

2008-01-19 @ 08:29:52
URL: http://celandine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0