Röda Korset

Vad jag är dålig på att uppdatera!
Har all tid i världen men ändå blir det inget skrivet..

Jag har iaf fått jobb!
Eller egentligen inte. Det är obetalt jobb.
Ska börja som frivillig på en av Röda Korsets butiker här i Umeå. På tisdag ska jag dit för introduktion och schemaläggning. Jag har sagt att jag kan jobba ofta eftersom jag ändå är arbetslös och vill ha något meningsfullt att göra under dagarna. Förvånande nog påverkar det inte a-kassan heller. Men man kan ju faktiskt söka jobb på kvällarna!
Ska bli roligt att sortera och sälja kläder och prylar som folk lämnar in, känns bra att göra något osjälviskt också!

Nu har jag även två trevliga helger framför mig, på fredag kommer min äldsta syster hit och helgen efter kommer Madelene. Skoj som satan med besök!
Måste bara fixa till lägenheten lite, hänga upp alla tavlor och gömma lite sladdar och sånt. Jag skjuter bara upp det hela tiden och skyller på att det inte gick så bra sist jag skulle använda slagborren, den bara vandrade iväg över väggen. Stenhårda jävla väggar..
Ska iaf ta tag i det redan idag!

Nä, nu ska jag äta lite lasagne som jag lagade i fredags. Tycker jag gör världens godaste lasagne, ost, ost och mer ost!





Kommentarer
Postat av: Lisso

Åh vad strångt gjort av dig att jobba gratis!

Det är verkligen bra att det finns såna människor :)

2010-01-31 @ 22:03:29
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack, man gör det man kan! :)

2010-01-31 @ 22:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0