Skrotsamlare

Måste skriva inlägg nu, bara för att kamma över det förra lite..

Jag har spenderat pengar även idag!
En karl från Bostaden kom och väckte mig i morse och började byta mina äckliga, fula, bruna bänskivor mot ännu fulare gråa. Jag ville iaf lämna honom ifred så jag åkte på inredningsshoppingtur. 

Jag är värdelös på att inreda och eftersom jag lever efter "hellre kvantitet än kvalitet" blir det aldrig riktigt som jag vill. Det är svårt att hitta fina saker som passar ihop inom den prisklass jag rör mig i.
Nu, eftersom jag har kakel i den omåttligt populära färgen orange i köket, hade jag faktiskt en plan på att lägga ner lite pengar på gardiner, för att göra köket uthärdligt. 
Så jag gick in på Hemtex ( Hemtex, inte Rusta eller Ö&B! ) med intentionen att hitta ett par fina kvalitetsgardiner. Jag brukar annars alltid hänga upp sånt som nån generös person inte längre vill ha och därför gett till mig, eller nåt skrot jag hittat på rea. Det är sällan det passar och jag brukar varken stryka dem, fixa längden eller byta. Hänger jag upp, hänger de där tills jag flyttar.
Nu tänkte jag ju iaf välja med omsorg och inte tänka på priset, men likt förbannat kom jag ut med ett par som var på rea och endast kostade 79:-
Kan påpeka att de ser ut som de kostar! De har visserligen liiite oranget i sig, vilket jag var ute efter, men annars är de rent ut sagt fula. Men vad fan, de var ju billiga!

Sen åkte jag förbi Expo eftersom jag sett en billig ram där som jag behöver till en affisch jag inhandlat. Den fanns kvar. På vägen ut ur butiken såg jag ett par bord/bänkar, typ, som stod i ett hörn med skylten "lagerrensning, endast 150kr!"
Jag satte nästan i halsen och högg genast en. Sen såg jag att det var en jävla massa märken i det svarta och inte en jävel stod rakt. Alla vinglade som om de vore till sjöss.
Äh inget problem tänkte jag, det finns ju tusch, och gick stolt till kassan. Expediten tittade konstigt på mig och påpekade att alla borden var "väldigt defekta, vääääldigt defekta!" Jag sa bara att det inte spelade någon roll. Hon tvekade och sa igen: "Är du säker? Det går inte att få bort de vita märkena"
"Jag vill ha bänken ändå, det är inte så noga!" Fastslog jag och plockade upp kortet. Trevligt med en expedit som är ärlig men hon behöver väl inte förnedra en stackare som gillar billigt.

Bordet eller vad man nu ska kalla det är kanske inte det vackraste, men för 150:- är det utsökt! Jag har ställt det under affischen som föreställer en man och ett land jag verkligen respekterar. På bänken har jag ställt ljus och jag har även hängt upp ljusstakar på sidorna, ser nästan ut som ett altare. Mycket fint tycker jag själv!
Dock passar kanske inte färgerna ihop så bra men det fixar jag senare!

Observera prislappen som hänger kvar under bordet, såg den först när jag laddade upp bilden.




Jag är verkligen en skrotsamlare, vill ha allt som alla andra ratat. Är det en röd prislapp hugger jag direkt. Sen spelar det inte så stor roll om det är defekta eller fula saker. "Det är så billigt, man måste ju köpa!"
Ibland går det dock för långt.
Jag var nästan på väg att köpa en jävla piedestal idag på Expo. Den var i samma kategori som bänken, alltså jävligt billig. Men där hejdade jag mig, vem fan vill ha en piedestal, en piedestal! Och vad ska jag ha på den isf? En vas?
Nä, den fick stå kvar och jag är nöjd med mig själv som stod emot den fantastiska rean!


Kommer aldrig få ett vackert hem, eller en smakfull garderob. Så är det bara!


Kommentarer
Postat av: Syster Tina

Snart står du som mamma och gräver frenetiskt i 10-kronorslådan på Konsum... :)



Tavlan är ju jäkligt tjusig iaf!

2010-02-04 @ 07:32:25
Postat av: Sanna

Naw, mitt kort till dig framme :D kul!

2010-02-04 @ 13:14:13
Postat av: Sandra

Självklart Sanna :)

Jag är redan och snokar i 10-kronorslådan, fast än så länge håller jag mig på ytan..gräver inte!

2010-02-04 @ 22:19:06
Postat av: Maddizzz

Joo tina, det gör vi väl alla... Tittar på avstånd, går med raska steg fram och tar något snabbt och gömmer längst ner i korgen! :D

2010-02-06 @ 17:22:22
URL: http://maddizzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0