Snö, snö och mer snö..

Hur i helvete kan det snöa så mkt?!

Jag har ju som sagt ansvar för att det inte snöar igen från min dörr och ut till vägen, ett ansvar som jag delar med grannen som bor brevid, och det har blivit en del skottande sen jag flyttade in. Tina, sa inte din karl att jag nog aldrig skulle behöva skotta, "detta är ju ändå Umeå"?!

Hur som helst, eftersom jag varit arbetslös och sovit hela dagarna har det varit min stackars granne som fått sköta det mesta skottandet. Igår hade jag tvättstuga kl 12 så tänkte bara gå och starta den första maskinen innan jag tog tag i snömassorna, men självklart stod en tjej redan och skottade när jag kom tillbaka från tvättstugan. Jag tackade och mumlade skamset att jag skulle göra det nästa gång. I morse vaknade jag iaf vid 11-tiden, bakis och jävligt, och såg att det vräkte ner snö utanför. Jag mindes mitt löfte och hoppade kvickt i brallorna och ut till skyffeln. Det var rätt uppfriskande att ploga snö i mitt tillstånd, man nyktrade till en aning :)

Det känns dock som att det inte hjälper hur duktigt man än skottar för det kommer bara mer snö hela tiden.
Nu senare på kvällen gick jag ut till bilen för att åka på Ica (Nej, inte den som ligger 100 meter bort, den hade stängt!) och det var fan en halvmeter snö på och runt bilen min, ändå har den bara stått sen i fredags, hur mkt kan det snöa egentligen???!!!!
Blir väl att skotta imorgon igen. Om nu inte grannen hinner före...

Igår blev de ju partaj och ett riktigt roligt sådant faktiskt. Tinas kompis bjöd på middag och sen gick vi på Teatercafét. När jag kom in på TC kände jag att det var lite väl "fint" för min smak, men måste säga att det var trevligt! Många vackra karlar strök omkring också, och en hel del tofsar så det är synd att ingen av mina två tofs-älskande kamrater var med.

Nä, nu ska jag sova. I morgon blir det praktik på flygplatsen!

Godnatt

Lite bilder från i lördags



Kommentarer
Postat av: kompis

Åååå tofsar!! :P

2010-03-01 @ 22:13:23
Postat av: Tina

Såg en karl i din smak på stan idag, höll på att smälla av - han var helt perfekt! Kanske i 25-årsåldern, asiat, rockstil, svart, rufsigt hår... Nästan så jag gick fram och bad om hans nummer åt dig - men jag misstänkte att du inte skulle ha uppskattat det. Hoppas han dyker upp nånstans igen!

2010-03-01 @ 22:23:57
Postat av: Maddizzz

håller med föregående talare.... åååååååååååh tofsaaaaaaaaar. :D Vad kul att du har kommit igång igen med bloggen!

2010-03-01 @ 22:24:15
URL: http://maddizzz.blogg.se/
Postat av: Tina

Förresten: Magnus är lite skamsen över det där löftet om att skotta typ 4-5 gånger per år... :)

2010-03-01 @ 22:25:34
Postat av: Sandra

Haha, låter som en mkt vacker karl!

Med min smak lär java singel resten av livet, eller så får jag väl bottenskrapa :/

Ja fan Maddis, det var fiiina tofsar också, blev lite förälskad själv!

2010-03-02 @ 22:11:23
Postat av: Sandra

"Jag va" ska det stå, inte java. låter som nåt jävla slang..INTE meningen!

2010-03-02 @ 22:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0