Min bäbis är skadad..

Jag är på dåligt humör!

Min stackars pärla har precis åkt på en smäll och det gillar jag inte!

I Umeås pakeringshus Nanna är det jävligt halt i backarna när det är kallt, vissa kommer inte ens upp och då blir ett jävla kaos av bilar som måste backa och krångla. Jag tycker dock att det inte är särskilt svårt, man får bara inte gasa för mycket så brukar man ta sig upp. Men tror vissa får panik och trycker gasen i botten, vilket inte hjälper när det är isigt.

Idag skulle jag iaf UT ur parkeringshuset och rullar långsamt och kontrollerat ner för en av backarna, det ju är halt och det står en del folk på nivån nedanför. Jag får bromsa precis i slutet av backen för en nöt till tjej som går ut framför mig utan att titta. Jag hade ju sett till att det var fritt fram men hon bara stegade ut efter att snällt ha stått vid en av betalningsautomaterna. Ger henne iaf onda ögat eftersom jag inte tycker att det är så jävla smart att knalla ut framför en bil som rullar nedför en satans hal backe, för hennes egen skull!
Nåja, jag lyckades stanna, men inte bilen bakom mig. Känner en jävla smäll och tappar andan nån sekund.
Jävla karlfan som inte fattar att ta det liiiite lugnt när det nu är så jävla halt, han kan väl iaf vänta tills det inte står en bil precis nedanför innan han gasar på.
Min älskade bil blir skadad i baken, stackarn. Inte bara bucklor och lackskador utan plåten spricker upp, nååå..

Papper är skrivna och vem som gjorde fel var ju inget att diskutera, men nu måste jag ju lämna in bilen på vekstad! Oerhört jobbigt enligt mig.
Det är visserligen ingen panik men jag vill helst ha det ur världen så fort som möjligt, och eftersom jag behöver min bil dagligen för att ta mig till jobbet kan det ställa till med problem. Det kanske går på en sekund att fixa, jag vet inte. Men det känns iaf som en så jävla onödig händelse!
Hoff, blir så trött av sånt här..

Och kallt som satan är det i min lägenhet också, endast 18 grader och jag fryser så in i helvete men är för snål att höja värmen..Brr...Vill bada men vem fan har råd med det?
Blää, tror jag går och lägger mig..


Kommentarer
Postat av: Tina

Stackars bäbis...

2010-02-27 @ 00:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0