Nyttig

Imorse vaknade jag och kände mig allmänt äcklig och skabbig. Äcklades av mig själv för att jag sovit halva dagen och för att jag köpte karameller i massor igår, efter att inte ens ha orkat cykla hem cykeln jag tog mig till jobbet med. Fick skjuts av en arbetskamrat som hade ett flak att kränga upp cykeln på..Hur slö får man va?!!

Nä, kände att det var dags att göra något åt situationen så jag tog på mig mina finaste mjukisbyxor och cyklade fram och tillbaka till Röbäck. Det blåste utav helvete när jag susade förbi ängar och hästar och det var fan jobbigt, men jag gjorde det! Ska börja cykla den rundan alla dagar då vädret tillåter det, och då jag inte har dödslånga jobbskift. Lovar!
Måste ju vänja röven vid att sitta på en sadel eftersom det kommer bli många turer fram och tillbaka till jobbet när bilen lämnas in på verkstad den 21:a april, och tror att både min psykiska och fysiska hälsa skulle må bra av att jag rörde på mig NÅNGÅNG!

På vägen hem stannade jag på Ica och handlade frukt, bär, yoghurt och juice för 130:- så jag kan mixa lite smoothies. Idag blev det banan, mango jordgubbar, ananas och apelsinjuice, gött som satan och mätt blev jag! Känns något nyttigare än godispåsen som jag planerade att äta till middag.

Se bamsendrinken nedan. 
 

Väl hemma tog jag min bäbis Idun på promenad i solen, hon är så söt nät hon spatserar runt i det färgglada kopplet men mindre söt när hon fräser och reser ragg åt grannkatten som förtvivlad försöker bli kamrat med henne. Fy Idun, ingen bra idé att skapa sig ett dåligt rykte i en kvarter som myllrar av kissekatter!
Nu sitter hon och jamar vid balkongdörren men jag vågar inte ha öppet längre efter att Tuva hoppade upp på taket och var på väg att ramla ner, nä kissar, ni får tyvärr vara inne resten av kvällen.

Orsaken till att jag cyklade till jobbet igår var att det var partaj i lördags, en av mina trevliga arbetskamrater bjöd på fest. Jag var duktig nog att inte köpa nåt på krogen men var ändå bra jävla vinglig under cykelturen hem på natten så vågade inte ta bilen till jobbet kl 09.00 dagen efter, även om jag mådde hyfsat bra. Schlagerklubben/Coverclub levererar iaf alltid trevligt nöje måste jag säga!

Nåja, lyckades fota lite bilder från kvällen men inte var det många, jag MÅSTE bli bättre på att använda kameran!


      

Jag är ledig även imorgon så då ska jag cykla min runda, gå ut med kissarna och sen åka och köpa utemöbler till min balkong!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Sandra sötfis. Int visste ja att du förde blogg. ASHETT. Nu jävlar skriver vi! puss

2010-04-14 @ 19:46:35
URL: http://malinsjoberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0