Ingen emo längre!

Jepp, jag tog tag i hårproblemet och köpte blondering!

Vill ju vara mörk men alldeles för mkt arbete så knådade i hela 3 förpackningar blondering igår. Har aldrig tidigare, trots svart starthår, behövt mer än två omgångar. Måste varit superfärg jag haft i håret för det blev inte bättre än såhär:


Notera "flinten" som skådas pga att utväxten blev vit redan efter 1:a omgången, sexigt!

Uppenbart att det inte gick att vara nöjd med detta. Vågade inte heller riskera det håravfall som en fjärde blondering skulle medföra så köpte en askblond färg som gjorde susen!

Resultat:
( Tänk bort mitt vackra ansikte, jag hånler eftersom jag tycker det känns så nötigt att fota mig själv )


Det är mkt ljusare i verkligheten med min kamera är som sagt skrot och vägrar ge sanna färger.

Var ju inte ute efter att bli blonderingsblond (icke vackert) utan ville få en färg som liknar min egen, och lyckades rätt så bra faktiskt! Det är dock lite för rött men det fixar sig nog med en ytterligare färgning. Fast det väntar jag med ett tag, less på att färga håret!

Ångrar mig iaf inte! Ångrar inte heller att jag färgade håret mörkt för 4 månader sedan, nu har jag fått stilla min brunettavundsjuka för några år framöver.

 
Min påsk har för övrigt bestått av att jaga, och missa, finvädret.
Både fredag och lördag gasade jag ut till Tinas karls stuga i Norrmjöle för att få sol ute i vildmarken, det gick åt skogen. Stugan ligger vid vattnet och havet lockar uppenbarligen till sig varenda jävla moln, och all dimma, i hela västerbotten!
Fredagen var skit även i stan så hade inga förväntningar när jag åkte ut, men igår strålade solen här inne i Umeå så jag hoppade kvickt in i bilen för att inte missa dyrbara soltimmar. Haha, säkert..
Någon kilometer från stugan förändrades vädret helt tvärt från strålande sol till total dimma och den drog inte vidare på hela dagen. Typiskt jävla fan!

Idag när jag jobbat har självklart solen lyst hela dagen ute i Norrmjöle, fiol!
Imorgon är jag åter ledig så ska ge det en sista chans, fan i helvete om det inte är fint väder då!

 
Vi försökte pimpla lite i fredags, havet bjöd på nada! Precis som vädret...

Kommentarer
Postat av: Tina

Stackars liten... Det blev ju ingen sol igår heller!

2010-04-06 @ 18:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0