Svappis

Nu är stoppet slut!
Tråkigt som satan faktiskt, haft det riktigt trevligt. Helt klart det bästa stoppet hittills eftersom dötiden som vanligtvis förekommer har lyst med sin frånvaro och arbetsuppgifterna har varit riktigt roliga och lärorika. Haft en bra arbetskamrat också som haft tålamod med min okunnighet. Vi fick mest hålla till inne i zonerna där det är trångt och smutsigt. Men det klagade inte jag över! Där inne slipper man alla gulvästar och annat löst folk =) Trivs även där det är lite krångligt att hålla till.
Att komma tillbaka till verkstan och de förbaskade rören känns som döden just nu, det enda roliga är att Louise är där!

Har iaf kommit fram till att man fan inte ska gå på krogen när man jobbar stopp!
Och ännu mindre när man även är sjuk. Förkyld som satan har jag varit!
Rösten försvann totalt i lördags och först nu börjar jag låta som en normal människa igen..Har fan hostat lungorna ur mig och man känner sig verkligen omtyckt i restaurangen i Svappavaara när man hostar och låter. I dessa svininfluensatider är det inte ok att va förkyld utanför hemmet, folk får ju panik. Nåja, är fan säker på att det bara var det förjävliga växlandet mellan total värme och iskyla som orsakade mitt tillstånd. Men nu har jag drinkat cocillana så hostan stör mig inte längre. 

Det var iaf bara jag, Ola och Lantto som orkade med ännu en middag ute i lördags, självklart med de obligatoriska ölen till. Det blev romantisk middag för tre på Mommas, haha. Att det ska va så svårt att umgås med 2 karlar utan att folk automatiskt funderar över vem av dem som är ens kavaljer. Kan man inte va arbetskamrater bara för att man är av olika kön? Det var iaf inte meningen att det skulle bli något mer än mat och nån enstaka pilsner men när man fått i sig en öl vill man ha fler, så är det bara!
Skyller även på Kjell, det var fan han som var den drivande kraften bakom idén attt gå på krogen. Jag och Ola kunde till slut inte stå emot påtryckningarna. Vi var dock lugna, sista timmen blev det massor av vatten så led inte av någon bakfylla i söndags. Tur var väl d, var nog upptagen med min förkylning!
Försov mig däremot totalt, Johanne fick komma upp till mig och plinga på innan jag vaknade. Skämmig när hon är snäll och kör. Tack kamrat!


Var bara tvungen att ta med kameran en sväng till verket. Blev dock inte så mkt fotande, fingrarna var inte riktigt rena.


Lantto tar en paus.



Kalla och Ola inne i zonen.


Johanne kikar in.



Jag myser. Lantto blockar.



En mkt givande vecka!


Kommentarer
Postat av: Syster Tina

Ni ser ut att ha haft det skitigt och mysigt :)

2009-09-29 @ 22:33:10
Postat av: Sandra

Jepp, kommer sakna att rumla runt i lorten!

2009-09-30 @ 16:11:43
Postat av: Maddizzz

Du gillar de där med lort :)

2009-09-30 @ 21:01:41
URL: http://maddizzz.blogg.se/
Postat av: KoTTna

Tja Saffran!

du måste uppdatera din blogg lite oftare så att jag får läsa om ditt liv =)

jag fick inte komma in på krogen sist vi skulle träffas, men jag ska då tamefan ta och ringa dig här imorgon för att kolla läget...



Hej då // Bullen

2009-10-09 @ 00:35:50
URL: http://kottna.blogg.se/
Postat av: stefan

nu har jag hittat din blogg, jo, det var kul i svp.

2009-11-23 @ 22:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0