Vardag igen..

God dagens!

Helvete vad länge sen jag skrev något!

Det har iaf varit en jul som i stort sett bestått av en sak, partaj!
Vi har nog varit ut så mkt det har gått att gå ut i denna stan...Tragiskt men fan så roligt!

Svårt att skilja dagarna från varandra men har iaf lyckats med en liten sammanfattning:

Juldagen: Ingen höjdare, man har alldeles för stora förväntningar! Jag hade kläder som bättre skulle passat på bal och humöret mitt kunde varit bättre! Carro råkade, mest troligen, ut för någon jävla idiot som ansåg sig ha rätten att slinka ner olagliga saker i hennes öl. Tur nog var hon inte ensam och även vakterna agerade som de ska. Jag stod väl inte för nå större skandaler, ramlade dock i backen vid Ferrum. Låg rakång och skrattade för mig själv tills folk i Empeskön ropade om jag behövde hjälp. Förstod då att det kan se illa ut att ligga kvar för länge efter en krasch. Folk kan ju få för sig att man fått ont.

Annandagen: Trevligare! Spelväll hos Jessica som slutade med att vi först missade taxin och sen när den väl kom igen fick vi inte åka med pga att vi var för många, 12020 fick sin beskärda del av Jessicas ilska. Nåja, vi promenerade fint till krogen. Alla rätt skötsamma och inga större bravader..Vad jag minns....

Lördag 27:e december:
Endast jag och Maddis klarar av denna tredje dagen med alkohol. Vi fick ett sms av en kär vän vid midnatt: "Är ni en av de 15 personerna på Ferrum?"  partystämningen dog för en stund men alkoholintaget avstannade dock inte, det snarare eskalerade. Vid 01.30 knallade vi in på krogen, det var långt ifrån så dött som vi befarat så vi skrev tillbaka till vännen som tidigare skickat det deprimerande meddelandet: "15 personer? Ja 15 personer vi vill ligga med kanske!" Det var dock inte sant.

Nyårsafton:
Först fördricka hemma hos Carro, vi började redan vid 18.00 och drog sedan vidare till Bistro där Carro och Sofia hade ordnat privat fest. Mkt trevligt men efter ett par urinrör fyllda med sprit och lite bål för mycket slocknade jag nästan. Fick besöka damernas för lite omvänt alkoholintag och sedan halsa vatten till jag piggnat till. Sen var det dags för 12-slag och fyrverkerier som gick åt helvete. Får vara glad att inte personerna i volvon som råkade passera ( och fick en raker avfyrad centimeter från bakluckan ) inte gav oss på käften. Mycket roligt var det iaf, och mycket kallt! Vi hade redan tidigare varit och lämnat in våra varma jackor på ferrum så dit sprang vi, iaf tills jag halkade och landade hårt på ryggen, luften gick ur mig för ett ögonblick..Överlevde dock. Ferrum var än en gång en besvikelse, kan ha berott på att jag fortfarande var alldeles för slirig och inte kunde stå still. Vinglade som en alkis på domus och slängde till slut in handduken. Gick hem och satte mig i soffan för att vänta på besöket som var på väg. Det tog tyvärr lite för lång tid och jag hann somna. Vaknade med 10 missade samtal, de flesta från någon som inte kom in pga att jag, dum som jag är, lås dörren. Dåligt Sandra, dåligt!

Lördag 3:e januari.
Fest på Bryggaregatan, trevligt men dock ( Fan vad jag använder ordet "dock" hela tiden..jävla Louise! =)  lite hög medelålder och därför lite mer städat än vanligt. Fast självklart lyckades jag slå flaskan ur Lissos hand och fick dra fram dammsugaren. Krogen var inte fylld men är man i bra sällskap spelar det ingen roll. Jag hade än en gång fått lite för många pilsner i mig så kunde inte delta i den numer obligatoriska dansen bestående av pingis, tjernobylbarn och plocka äpplen. Trist!
Efterfest hos mig skulle vi av någon anledning på. På vägen hände det som förmodligen är senaste tidens mest klantiga händelse! Jag knallade fint nerför backen vid empes när skorna mina plötsligt fick sladd..Jag stupade framlänges och i ett desperat försök att lindra fallet lyckades jag med den stora bedriften att svinga väskan rakt i ansiktet på mig själv. Ingen större skada skedd kan man tro men nu var det så att väskan fick sån sving och kraft att den förmoligen skapade bestående skador. Näsblodet sprutade och paniken i sällskapet var påtaglig. Jag fick stå framåtlutad tills servetter från Empes stoppade flödet. Haha, det finns ingen hejd på min klantighet!
Känner än idag smärta i näsan..Efterfesten slutade iaf med att jag fortfarande har intorkat champagne och andra alkoholhaltiga drycker på mitt golv, måste på tal om det skura lite bättre nån dag!

Trettondagsafton:
Mycket trevlig fest hos Carro Andersson! Vi var 7 stycken och på krogen upptog nog vårt gäng ungefär 25% av det totala antalet besökare. Skandal!! Jag gav upp redan vid 01.30 och lämnade krogen för att titta juniorfinalen i hockey istället. Sverige förlorade!

Har iaf varit en jävligt rolig jul och det är så satans trist nu när alla lämnat stan. snyft =(

Denna helg har jag faktiskt varit nykter som en spik! Jobbat på Frasses på dagarna och kvällarna har jag spenderat på Carros familjs soffa, tittandes på semesterfilmer. Jävlar vad sugen man blir på att åka iväg! Tur att jag kommer får göra det också, i april blir det Thailand igen. Gött ska det bli!!!!!!!

Nä nu ska jag sova, man blir trött av att vara nykter och arbeta en hel helg!


Kommentarer
Postat av: Lisso

Haha, jag tror snarare att vårat gäng upptog ca 85% av folket på ferrum ;)



Och förrästen, dansen är inte trist, det är såååå kul!! haha!

2009-01-13 @ 06:41:20
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nej nej! Nu blev det fel..Menade inte att dansen är trist, den är ju en höjdare! Menade att det var trist att jag inte kunde delta i den =)

2009-01-13 @ 21:40:48
URL: http://leetha.blogg.se/
Postat av: Lisso

Haha, jaja.

Tänkte väl! ;)

2009-01-15 @ 06:38:45
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vi har haft så kul under julhelgerna... =) Kul och titta tillbaka på våra stunder tillsammans... Mycket fina bilder.. Du får gärna skicka bilder åt mig på msn vid tillfälle... =)



2009-01-16 @ 14:30:11
Postat av: Ss

Haha var ju bara information jag fick på jobbet, ville bara förvarna,inte döda stämningen :P

2009-01-18 @ 18:09:15
URL: http://ladysooul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0