Kattkiss på datorn..

Vilken hemsk natt och dag jag haft! länge sen paniken var så total!
Började min resa med tåg från Kiruna igår kl 18.35. Fick en trevligt plats åt mig å mina små bäbisar Idun och Tuva. Ny fin resbur hade jag inhandlat och lyckan var total när jag upptäckte att det fanns eluttag vid min stol. Perfekt tänkte jag som hade nästan halva tentan kvar att skriva. Sen gick det åt helvete...

Satt hela jävla kvällen å klurade på de, enligt mig, omöjliga frågorna...som förmodligen inte är så svåra egentligen utan jag är helt enkelt bara dum...
När klockan började närma sig halv två tuppade jag av sittande vid datorn...Väckte mig själv en halvtimme senare med en snarkning som inte ens mina pappa kan frambringa..Blev så skrämd av mitt eget läte att jag tappade alla böckerna jag hade i famnen och därmed var resten av vagnen också vaken...tror jag..vågade inte titta ovanför sätet utan kröp ihop och somnade om...dock i en mer nedhukad position där inte käften är den högsta punkten...

Klockan 06.00 ringde alarmet på telefonen min och jag fortsatte pluggandet, ingen framgång...
Efter ca två timmar kommer konduktören och ger mig den glada nyheten att vi är 1 timme och 45 minuter sen...vilket kommer leda till att jag missar tåget från Gävle till Falun..vilket i förlängningen leder till att jag inte har en chans att lämna i tentan innan deadlinen som var satt till kl 12..Panik!!
Men min ytterst snabbtänkta vän Sanna föreslår att jag mailar min tenta till henne så kan hon, som redan är i Falun, skriva ut och lämna in den tillsammans med hennes egen..Smart Sanna!

När tåget kl 11.00 rullar in på station i Gävle är jag långt ifrån färdig med alla frågorna och jag springer med väska, kattbur och dator in på stationshuset där jag i panik försöker starta datorn och göra färdigt tentan samtidigt som jag låter katterna komma ut ur sin bur. Misslyckandet är påtagligt då ena katten kissar i den lilla provisoriska kattlådan jag har med (mycket duktigt Tuva) men blir skrämd av något och hoppar ut ur lådan, innan urinet slutat strila..Kattkiss skvätter över mig, min dator, bänken, golvet och väggen bakom mig....tviii...i panik att rädda datorn tar jag ärmen på min nyinköpta kofta och torkar...Förstår ni hur mycket katturin luktar!!!!!
En snäll dam erbjuder sig att sitta barnvakt åt katterna medan jag mailar iväg, den fortfarande ofullständiga, tentan till Sanna som precis hinner lämna in den innan läraren vår lämnar skolbyggnaden..Tack Sanna!

Jag har nog aldrig i hela mitt 23-åriga liv skämts så mycket för något som jag gör för tentan som nu är på rättning...Fyfaaan vad pinsamt! Hann inte ens skriva färdigt vissa påbörjade meningar och inte heller läsa igenom det jag skrivit...vilket jag nu inte heller vill eftersom jag VET hur dåligt det är..Det kryper i mig av skam när jag tänker på att läraren kanske minns vad jag heter och kan sätta ett ansikte på den vidrigt usla texten....

Inte nog med det! jag sitter just nu och panik-googlar om börsraset...Jag har ju för fan pengar i en fond! Inte mycket men iaf mitt enda skydd mot total konkurs..Känner mig orolig fastän jag förmodligen inte ens kommer märka av dessa dåliga tider...Eller jag vet inte, fattar inte det där med fonder och svammel...
Ville ha ett vanligt sparkonto men den gamla klasskamraten som satt bakom disken på nordea övertygade mig och att fondsparande var det bästa...Skulle visst va säkert men om, jag säger bara OM, jag förlorar mer än jag har råd med då jävlar kommer jag efter dig "Paprikan"!

Tack å godnatt..Nu ska jag gå in på platsbanken å söka jobb...för högskolestudier klara jag uppenbarligen inte av...Jävla nöt..


Kommentarer
Postat av: kompis

Jo ibland tänker man till..och kan kallas "smart"

2008-10-01 @ 16:32:36
Postat av: Karin

My God! Jag säger då det damen.. Funkar det inte med studier så kan du bli krönikör eller radiopratare/tvtalkshowhost. Du är så jävla rolig att jag dööööör.



Hoppas att din tenta håller måttet. Jag har min första tenta i morgon. Heippa!

2008-10-01 @ 23:08:30
Postat av: Anton

Sök jobb i umeå. Anton tar hand om dig.

2008-10-02 @ 01:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0