Falun, mitt nya hem..

Bloggen är lite nerlagd men...

Bor ju numera i Falun och pluggar PR och internationell kommunikation vid Högskolan Dalarna.
Har fortfarande inte förstått vad man blir av det men va fan, låter ju bra iaf!
Har grov och fruktansvärd hemlängtan för det mesta, eller saknar iaf jobben och de fina pengarna som rullade in..Vette fan hur jag ska klara mig på de futtiga 7500:- man får ( lånar ) av csn....Inte när man har en lägnhet som kostar 4400:- i månaden + att jag bor i en liten jävla by 1.5 mil från Falun...Till och med lill-polon min drar diesel så d smärtar i plånboken..Men åka buss dagligen finns inte på kartan, 70:- tur&retur tar dom jävlarna för resan in till stan...Inge studentrabatt där inte...Och jag är alldeles för ärlig för att åka som ungdom...

Men ska fan inte ge upp än...Måste bara hitta extrajobb att dryga ut hushållskassan med...Å flytta in till stan...Det senare har jag iaf tagit tag i...Lägenheten min finns på marknaden om 3 månader..

Jag saknar även mina mjukisbyxor och osminkade ansikte!! Jag som gått å gnällt under året jag jobbade som maskinarbetare att jag alltid såg ut som en karl och aldrig fick "klä upp" mig..Hur faan kunde jag klaga...det här är ju hemsk...Detta sminkande har totalt mördat mina stackars ögonfransar..inte en frans finns kvar pga den dagliga mascara- och böjartortyren...Fransarna hade ju vant sig vid att endast få lite färg på helgerna..så nu gör dom uppror och går av..Nä senaste veckan har jag stolt gått kal i ansiktet till skolan för att låta dom va ifred..Får se imån, när jag tänkt spackla, om dom växt...hoppas det!

I morgon puttrar jag och katterna med tåget till Kiruna, längtar!


Det här va tider d...Ful som fan men ack så bekväm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0